Από τι αποτελείται το ψυκτικό;
Φθείρεται το ψυκτικό;
Πώς να αλλάξετε το ψυκτικό;
Το ψυκτικό υγρό είναι το πιο σημαντικό υγρό λειτουργίας σε ένα αυτοκίνητο. Πολύ συχνά ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι. Εάν ο κινητήρας δεν υπερθερμανθεί, μπορείτε να οδηγήσετε! Εν τω μεταξύ, το ψυκτικό, όπως και κάθε άλλο που χρησιμοποιείται στο αυτοκίνητο, πρέπει επίσης να αλλάξει. Πότε να αλλάξετε το ψυκτικό, γιατί και πώς γίνεται;
Το ψυκτικό υγρό σε ένα αυτοκίνητο παίζει σημαντικό ρόλο. Ο στόχος του είναι να αφαιρέσει τη θερμότητα από το μπλοκ συνεχούς θέρμανσης και την κεφαλή του κινητήρα και, στη συνέχεια, να μεταφέρει αυτή τη θερμότητα στο ψυγείο. Εκεί, το υγρό ψύχεται και μέσω κατάλληλων σωλήνων επιστρέφει στον κινητήρα, όπου δέχεται θερμότητα… και ούτω καθεξής.
Όπως μπορείτε να δείτε από αυτήν την περιγραφή, εκτός από το γεγονός ότι το ψυκτικό είναι κρίσιμο όταν πρόκειται να αποφευχθεί η καταστροφή του κινητήρα από υπερθέρμανση, λειτουργεί σε κλειστό κύκλωμα. Αυτό του θέτει πολύ υψηλές απαιτήσεις. Πρέπει να διατηρεί τις ιδιότητές του για χιλιάδες κύκλους προθέρμανσης και ψύξης, πρέπει να είναι ανθεκτικό στις χαμηλές θερμοκρασίες και πρέπει επίσης να έχει αντιδιαβρωτικές ιδιότητες – εξάλλου, κανείς δεν θέλει να σκουριάζει ο κινητήρας του!
Επομένως, η σύνθεση του ψυκτικού έχει σημασία. Τα περισσότερα αυτοκίνητα “έφυγαν” από το εργοστάσιο με ένα υγρό που αποτελείται από: 50% απιονισμένο νερό, 49% πολυϋδροξυλική αλκοόλη και 1% – αντιδιαβρωτικούς παράγοντες.
Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, δεν ισχύει ότι το απιονισμένο νερό (ευρέως γνωστό ως απεσταγμένο νερό) δεν προκαλεί διάβρωση. Η αφαλάτωση του στοχεύει στην εξάλειψη όλων των εξαρτημάτων που θα μπορούσαν να προκαλέσουν συσσώρευση αλάτων στο σύστημα ψύξης. Δυστυχώς, η αφαλάτωση δεν είναι μια τέλεια διαδικασία και τα άλατα συσσωρεύονται τακτικά στο σύστημα ψύξης, όσο πιο γρήγορα τόσο λιγότερο συχνά αλλάζουμε το ψυκτικό.
Η αλκοόλη που περιέχεται στο υγρό έχει σχεδιαστεί για να το προστατεύει από την κατάψυξη το χειμώνα. Μέχρι σήμερα, μπορείτε να βρείτε υγρό καλοριφέρ χειμώνα και καλοκαίρι, στο οποίο οι αναλογίες αλκοόλ διαφέρουν ανάλογα. Η αλήθεια είναι ότι ένα καλοκαιρινό υγρό με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ είναι πράγματι φθηνότερο, αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση καλύτερο από ένα χειμερινό υγρό όσον αφορά την αποτελεσματικότητα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι επειδή η αλλαγή του ψυκτικού είναι μια διαδικασία που εκτελείται συχνότερα σε πρατήρια καυσίμων και όχι μόνοι σας, δεν πρέπει να υποτιμάτε την κατάσταση και εάν αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε ένα καλοκαιρινό υγρό, πρέπει να το αλλάξετε απολύτως σε ένα χειμερινό πριν από την έναρξη των θερμοκρασιών κατάψυξης. Ορισμένα από τα κανάλια μέσω των οποίων το ψυκτικό συμπιέζεται μέσω του κινητήρα έχουν πολύ μικρές διατομές και εάν εναποτεθεί πάγος σε αυτά, το μπλοκ μπορεί να αποδυναμωθεί και, σε ακραίες περιπτώσεις, ακόμη και να σπάσει.
Δεν χρειάζεται να εισαχθούν αντιδιαβρωτικοί παράγοντες. Το καθήκον τους είναι ακριβώς όπως το όνομα. Εξασφαλίζουν ότι το σύστημα ψύξης δεν σκουριάζει. Θυμηθείτε ότι ο κινητήρας και το εσωτερικό του είναι σαν απροστάτευτο μέταλλο. Σκουριάζει αμέσως σε επαφή με το νερό.
Δεν θα μιλήσουμε εδώ για τη φθορά του ψυκτικού ως αποτέλεσμα βλάβης του κινητήρα – για παράδειγμα, φλάντζα κεφαλής ή μικροσυστοιχίες στο μπλοκ κινητήρα. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζουμε ότι αν πρέπει να προσθέσουμε ψυκτικό υγρό στο αυτοκίνητο, αυτό σημαίνει ότι κάτι πρέπει σίγουρα να επισκευαστεί. Δώστε προσοχή στην κατάσταση του υγρού παρατηρώντας το δοχείο διαστολής. Σημείωση – η στάθμη ψυκτικού υγρού μετράται σε κρύο κινητήρα! Εάν η στάθμη είναι γύρω από το ελάχιστο, προσθέστε το υγρό.
Όπως έχουμε ήδη επισημάνει παραπάνω, το ψυκτικό εκτίθεται σε εχθρικές συνθήκες εργασίας σε κλειστό κύκλωμα. Για το λόγο αυτό, οι ιδιότητές του αλλάζουν σταδιακά. Η αλκοόλη εξατμίζεται από το μείγμα, μειώνοντας τις αντιψυκτικές ιδιότητες. Οι αντιδιαβρωτικοί παράγοντες συνδυάζονται με το μέταλλο και σταματούν να λειτουργούν. Οποιεσδήποτε ακαθαρσίες από τον έξω κόσμο (μια μικροσκοπική τρύπα στο ψυγείο είναι αρκετή) αρχίζουν να εγκαθίστανται μέσα. Το ψυκτικό σταματά να εκτελεί τις εργασίες του, συνήθως μετά από περίπου τέσσερα χρόνια κανονικής χρήσης. Ήρθε η ώρα για αντικατάσταση.
Υπάρχει ένα ακόμη πράγμα που πρέπει να θυμάστε. Το ψυκτικό γίνεται όξινο με την πάροδο του χρόνου, με αποτέλεσμα να μπορεί να βλάψει τα πλαστικά και ελαστικά στοιχεία του συστήματος, φυσικά τους σωλήνες στους οποίους βρίσκεται το ψυκτικό, καθώς και το δοχείο διαστολής και τα καπάκια του.
Είναι σημαντικό να επισκεφθείτε ένα σημείο Q – Service, καθώς είναι αδύνατη η αντικατάσταση του ψυκτικού από μόνοι σας. Απαιτείται ειδικός εξοπλισμός, όπως ένας συμπαγής κάδος, ένα ανυψωτικό για service και δυνατότητα ασφαλούς απόρριψης επικίνδυνων αποβλήτων. Αυτό είναι κρίσιμο, δεδομένου ότι το ψυκτικό είναι επικίνδυνο, ιδίως για τα μάτια και το δέρμα, και δεν πρέπει να απορρίπτεται στο αποχετευτικό σύστημα ή στο έδαφος.
Η αντικατάσταση του ψυκτικού δεν είναι ιδιαίτερα περίπλοκη, αλλά απαιτεί πρόσβαση σε ειδικές εγκαταστάσεις συνεργείου και τη δυνατότητα ασφαλούς απόρριψης επικίνδυνων αποβλήτων. Ένας ειδικευμένος μηχανικός μπορεί να εκτελέσει τη διαδικασία γρηγορότερα, με επαγγελματισμό και σε προσιτή τιμή – μπορείτε να εντοπίσετε την κοντινότερη αξιόπιστη υπηρεσία που θα αναλάβει την αντικατάσταση του ψυκτικού στο αυτοκίνητό σας.