Πόσο μακριά θα πάω με αναμμένο το ¨λαμπάκι¨ βενζίνης;

Σε κανέναν δεν αρέσει όταν ανάβει η λυχνία ρεζέρβας εφεδρικού καυσίμου στο αυτοκίνητο. Και το ίδιο το όνομα “αποθεματικό” μας κάνει να θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το καύσιμο που έχει απομείνει στη δεξαμενή. Μετά από όλα, η βελόνα δεν έχει πέσει ακόμη στο μηδέν. Αλλά μπορείτε να οδηγήσετε με εφεδρεία; Μπορεί ένα αυτοκίνητο να χαλάσει από […]
Ikona zegarka 1 read time

Σε κανέναν δεν αρέσει όταν ανάβει η λυχνία ρεζέρβας εφεδρικού καυσίμου στο αυτοκίνητο. Και το ίδιο το όνομα “αποθεματικό” μας κάνει να θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το καύσιμο που έχει απομείνει στη δεξαμενή. Μετά από όλα, η βελόνα δεν έχει πέσει ακόμη στο μηδέν. Αλλά μπορείτε να οδηγήσετε με εφεδρεία; Μπορεί ένα αυτοκίνητο να χαλάσει από την οδήγηση σε εφεδρεία βενζίνης; Πόσο μακριά μπορείτε ακόμα να πάτε σε μια τέτοια κατάσταση;

Το φως εξοικονόμησης καυσίμου (ρεζέρβα) είναι ίσως το πιο μισητό στοιχείο του αυτοκινήτου από τους οδηγούς. Δυστυχώς, Είτε πρόκειται για τη στάθμη καυσίμου στο ρεζερβουάρ είτε για τη διαθέσιμη ενέργεια στην μπαταρία, αυτό το φως θα μας συνοδεύει σε όλη την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ανεξάρτητα από τις αλλαγές στην τεχνολογία. Φυσικά, γνωρίζουμε ότι σημαίνει να επισκεφθείτε ένα βενζινάδικο ή να οδηγήσετε στον φορτιστή, αλλά τι γίνεται αν το βενζινάδικο ή ο φορτιστής δεν είναι κοντά; Πόσο διάστημα είναι δυνατόν να αντέχουμε οικονομικά την αναζήτηση;

Ανεφοδιασμού

Πόσο είναι ένα “αποθεματικό ρεζέρβας”; 

Δεν υπάρχει πρότυπο που θα έλεγε στους κατασκευαστές αυτοκινήτων πότε πρέπει να ανάψει η εφεδρική λυχνία. Υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις. Ορισμένες εταιρείες προγραμματίζουν τα αυτοκίνητά τους έτσι ώστε το φως να ανάβει όταν υπάρχουν επτάμισι λίτρα καυσίμου στη δεξαμενή, άλλοι επιλέγουν 10 λίτρα, άλλοι υποθέτουν ότι το τελευταίο 1/10 της δεξαμενής είναι αποθεματικό και άλλοι στοιχηματίζουν στο 1/12 της δεξαμενής.  

Αυτό φυσικά οφείλεται στις παραμέτρους του αυτοκινήτου – τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου και τη μέση κατανάλωση. Το θέμα είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει τόσο καύσιμο στο ρεζερβουάρ όσο χρειάζεται κατά μέσο όρο για να καλύψει περίπου 70-100 χιλιόμετρα. “Σχετικά”, γιατί βγαίνει πολύ διαφορετικά. Για παράδειγμα, το δημοφιλές Toyota Corolla στην τρέχουσα έκδοσή του θα ανάψει το εφεδρικό φως όταν υπάρχουν περίπου 8-9 λίτρα βενζίνης στο ρεζερβουάρ, γεγονός που του επιτρέπει να καλύψει μεταξύ 100 χιλιομέτρων στην πόλη και 140 χιλιομέτρων στο δρόμο. Το Kia Soul, από την άλλη πλευρά, θα ανάψει την εφεδρική λάμπα στα 10 λίτρα στο ρεζερβουάρ και όταν η βελόνα δείξει “μηδέν”, θα οδηγήσει περίπου 50 χιλιόμετρα στην πόλη μέχρι να τελειώσει το καύσιμο. Αν και πρόκειται για μικρές αποστάσεις, σας επιτρέπουν να αντεπεξέλθετε χωρίς να χρειάζεται να καλέσετε οδική βοήθεια. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ενδείξεις εύρους από τον ενσωματωμένο υπολογιστή είναι μια απατηλή παρηγοριά. Μετά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο για μεγάλο χρονικό διάστημα, όταν διατηρούμε σταθερή ταχύτητα στην υψηλότερη ταχύτητα, το εύρος που δείχνει ο υπολογιστής θα εξακολουθεί να είναι αρκετά υψηλό. Η ενδεικτική λυχνία εφεδρείας μπορεί να ανάψει όταν η οθόνη στην οθόνη ενημερώνει για έως και 150-200 χιλιόμετρα μέχρι να εξαντληθεί το καύσιμο. Αλλά αν αυτό συμβεί όταν φτάσουμε σε μια πόλη με συμφόρηση, το εύρος θα αρχίσει να μειώνεται γρήγορα. Μπορεί να αποδειχθεί ότι δεν θα καλύψουμε ούτε το ήμισυ της απόστασης που υποδεικνύει ο υπολογιστής μετά την ενεργοποίηση αυτού του φωτός. 

Μπορείτε να οδηγήσετε “με αναθυμιάσεις”;   

Οι περισσότεροι οδηγοί γνωρίζουν ότι αυτό δεν πρέπει να γίνει, και όμως τους συμβαίνει συχνά. Και το τρέξιμο με αναθυμιάσεις είναι κακή ιδέα. Όσο παλαιότερο είναι το αυτοκίνητο – τόσο το χειρότερο. Το καύσιμο στη δεξαμενή δεν είναι ποτέ καθαρό, περιέχει μια πολύ μικρή αλλά αισθητή ποσότητα νερού. Ανάλογα με τον τύπο του καυσίμου, κυμαίνεται μεταξύ 0,1% και 0,5% στην περίπτωση βενζινών με αιθανόλη (E10). Είναι σημαντικό ότι η βενζίνη δεν αναμιγνύεται με νερό και μετά την έκχυση στη δεξαμενή, σχηματίζονται δύο στρώματα σχεδόν αμέσως. Ο πυθμένας είναι ένα στρώμα νερού και το καύσιμο επιπλέει πάνω του. Αν και το περιεχόμενο αναμιγνύεται κατά την οδήγηση, το αυτοκίνητο περνά τον περισσότερο χρόνο ακίνητο. Αυτό προκαλεί τη σκουριά της μεταλλικής δεξαμενής από το εσωτερικό κατά τη διάρκεια παρατεταμένης χρήσης.  

Φίλτρο καυσίμου

Αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου στο χώρο του κινητήρα

Η διαδικασία αυτή συνήθως περιλαμβάνει την αφαίρεση του καναπέ και της ταπετσαρίας, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στο ηλεκτρικό σύστημα της αντλίας, και την εργασία με ένα ευαίσθητο φίλτρο που πρέπει να τοποθετηθεί με ακρίβεια στην αντλία και να εγκατασταθεί προσεκτικά στη δεξαμενή καυσίμου. Είναι μια εργασία που θα πρέπει να εκτελεστεί από ειδικευμένο συνεργείο Q-Service.