Το σύστημα πέδησης λειτουργεί πιέζοντας τα τακάκια στο δίσκο φρένων, γεγονός που καθιστά δύσκολη την περιστροφή των τροχών και οδηγεί σε μείωση της ταχύτητας του οχήματος ή σε πλήρη ακινητοποίησή του. Μια παρενέργεια αυτής της διαδικασίας είναι η φθορά των υλικών τριβής και των δίσκων – αυτά τα στοιχεία φθείρονται και χάνουν τις ιδιότητές τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα τακάκια φρένων και οι δίσκοι πρέπει να αντικαθίστανται περιοδικά.
Ο δίσκος πέδησης πρέπει να έχει επαρκές πάχος ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί η σωστή συσσώρευση θερμικής ενέργειας που προκύπτει ως αποτέλεσμα τριβής. Εάν ο δίσκος φρένων είναι πολύ λεπτός, μπορεί να συσσωρεύσει λιγότερη θερμότητα και να θερμανθεί σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Αυτό μπορεί να σχετίζεται με παραμόρφωση της επιφάνειάς του ή ακόμα και ρωγμές.
Επίσης, τα τακάκια φρένων πρέπει να είναι αρκετά “παχιά” ώστε να μπορούν να “δαγκώσουν” στο δίσκο. Αποτελούνται από διάφορα στρώματα και το εξωτερικό στρώμα είναι το λειαντικό στρώμα. Όταν είναι εντελώς φθαρμένο, τρίβεται στο δίσκο με ένα άλλο στρώμα, που δεν προορίζεται για αυτή τη δραστηριότητα. Ένα φθαρμένο τακάκι φρένων καταστρέφει το δίσκο και δεν είναι σε θέση να παρέχει επαρκή ισχύ πέδησης. επίσης μπορεί να προκαλέσει ανεξέλεγκτο φρενάρισμα.
Η κατάσταση τόσο στα τακάκια όσο και των δίσκων φρένων, μπορεί να ελεγχθεί εύκολα- για παράδειγμα κατά τη διάρκεια μιας εποχιακής αλλαγής ελαστικών. Αφού αφαιρέσουμε τον τροχό, έχουμε την ευκαιρία να ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στα τακάκια για να ελέγξουμε αν το στρώμα τριβής είναι μεγαλύτερο από 2 mm (αυτή είναι συνήθως η οριακή τιμή κάτω από την οποία τα τακάκια θεωρούνται φθαρμένα).
Οι μηχανικοί αισθητήρες σηματοδοτούν τη φθορά των του πάχους στα τακάκια με θόρυβο που προκύπτει από την τριβή της μεταλλικής πλάκας στον δίσκο φρένων. Τα ηλεκτρονικά εκδηλώνονται από το φως στον πίνακα οργάνων. Εάν γίνουν αισθητά, αυτό σημαίνει ότι είμαστε περίπου 1000 χιλιόμετρα μακριά από την πλήρη φθορά των μαξιλαριών.
Ο τριγμός που αισθάνεται στο τιμόνι κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος μπορεί να είναι ένδειξη στρέβλωσης των δίσκων φρένων, συχνά αποτέλεσμα μιας απότομης αλλαγής θερμοκρασίας. Για παράδειγμα, η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με ζεστούς δίσκους σε λακκούβα μπορεί να προκαλέσει την κάμψη και μόνιμη στρέβλωση τους. Αυτό συνεπάγεται την ανάγκη αντικατάστασής τους, καθώς οι στρεβλωμένοι δίσκοι επιταχύνουν τη φθορά άλλων μερών του συστήματος φρένων και μειώνουν την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος, βλάπτοντας το μπροστινό σύστημα.
Εάν έχετε αμφιβολίες σχετικά με την κατάσταση των δίσκων και τις πάστας, είναι καλύτερο να ζητήσετε βοήθεια από έναν μηχανικό και ένα συνεργείο εξειδικευμένο Q -Service . Οι ειδικοί του Q Service θα επιθεωρήσουν μεμονωμένα εξαρτήματα του συστήματος πέδησης και θα αξιολογήσουν εάν κάποιο από αυτά πρέπει να αντικατασταθεί. πάντα με την επιλογή υλικών, ανάλογα την χρήση σε συνδυασμό της οικονομικής σας δυνατότητας.