Μερικές φορές εμφανίζεται μόνο κατά την επιτάχυνση ή μόνο κατά το φρενάρισμα. Μερικές φορές γίνεται αισθητό μόνο σε ένα ορισμένο εύρος ταχύτητας. Ανεξάρτητα από το πότε εκδηλώνεται, αξίζει να αφιερώσετε χρόνο για να το εξαλείψετε. Τι μπορείτε να κάνετε;
Μία από τις βασικές αιτίες των κραδασμών στο τιμόνι είναι η φθορά στα ελαστικά, όπως μια διόγκωση στο πέλμα. Σημειώστε ότι η βλάβη μπορεί να είναι στο εσωτερικό του ελαστικού και να μην είναι ορατή χωρίς την αφαίρεση του τροχού. Επίσης, μπορεί να υπάρχει ζήτημα με τη ζάντα – αν είναι στραβωμένη ή χαλασμένη, για παράδειγμα από κτύπημα σε πεζοδρόμιο, αυτό μπορεί επίσης να επηρεάσει τη λειτουργία του πλαισίου και να προκαλέσει κραδασμούς. Μερικές φορές, η αιτία μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όπως λάσπη στην άκρη της ζάντας, η οποία προσθέτει βάρος και διαταράσσει την ομαλή περιστροφή του τροχού.
Το λάθος ζύγισμα των τροχών είναι επίσης μία από τις πιο κοινές αιτίες κραδασμών στο τιμόνι. Κατά την αλλαγή ελαστικών, ο βουλκανιστής ισορροπεί ξανά τον τροχό και κολλάει μικρά βάρη ζυγίζοντας την κυκλική ροπή του τροχού, όσο γίνεται προς το απόλυτο. Μπορεί κατά την οδήγηση να αποκολληθεί κάποιο αντίβαρο και ο τροχός να μην είναι σωστά ισορροπημένος. Κατά συνέπεια, θα εμφανιστούν δονήσεις στο τιμόνι – ειδικά στο εύρος ταχυτήτων μεταξύ 80 και 120 km/h.
Μερικές φορές, μετά την αντικατάσταση ενός ελαστικού, τα μπουλόνια που συνδέουν τη ζάντα στην πλήμνη δεν σφίγγονται ομοιόμορφα. Ή ότι οι νέες ζάντες έχουν μια κεντρική οπή διαφορετικής διαμέτρου από αυτή που συνιστά ο κατασκευαστής και θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε δακτυλίους κεντραρίσματος. Ή ίσως κάποιος έβαλε αυτούς τους δακτυλίους λάθος και συνθλίφθηκαν μεταξύ της ζάντας και της πλήμνης του τροχού και η ζάντα δεν ταιριάζει σωστά στην πλήμνη – τέτοια μικρά πράγματα μπορούν επίσης να προκαλέσουν κραδασμούς στο τιμόνι.
Εάν το τράνταγμα στο τιμόνι συμβαίνει κυρίως κατά το φρενάρισμα, είναι πολύ πιθανό ότι η πηγή του είναι λυγισμένοι δίσκοι φρένων. Η αιτία της καμπυλότητας μπορεί να είναι, για παράδειγμα, η οδήγηση σε μια λακκούβα κατά τη διάρκεια έντονου φρεναρίσματος. Ένας ζεστός δίσκος που ψύχεται ξαφνικά από το νερό μπορεί να λυγίσει και να προκαλέσει “τριγμό”. Οι δίσκοι φρένων στραβώνουν επίσης κατά το φρενάρισμα στον αυτοκινητόδρομο ή στον αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας. Ειδικά όταν το πεντάλ φρένου πιέζεται σκληρά με μεγάλη ταχύτητα.